Unalmas az üzleti modelled? Vagy új ötleteket keresel?

Előfordul, hogy útközben rájön az ember, hogy nem jó ötletet kezdett megvalósítani, és elkezd alternatívákat keresni. Vagy csak nincs ötlete, hogy mibe kezdjen bele. Éppen ezért összeszedtünk Neked néhány olyan ötletet, amitől biztosan eldobod az agyad. Általában az emberek túlgondolják, hogy miből lehet pénzt csinálni és mindig meg akarják váltani a világot. Na erre hoztunk Neked néhány példát, hogy lásd, néha a legőrültebb ötletek is hatalmas pénzeket tudnak csinálni. Készen állsz? Akkor kezdjük!

Social Media Justice League

Ha beperelnek, hogyan keresnél támadási felületet azon, aki beperelt? Felfogadnál egy magánnyomozót, hogy próbáljon meg előbányászni valamilyen kompromittáló anyagot róla? Lényegében ezt csinálja a Social Media Justice League, de csak a közösségi médiára fókuszálva.

Amerikai jogászok többször is figyelmeztettek az elmúlt időben, hogyha per indul ellened, akkor az első feladatod, hogy a közösségi média fiókjaidat privátra állítod. Az ellenfél jogásza u.i. ott fog először kutakodni. Olyan anyagokat, posztokat fog keresni, amik rombolják a hitelességedet, szavahihetőségedet. Két kaliforniai tinédzser felismerte a lehetőséget és elkezdték felajánlani ügyvédi cégeknek, hogy segítenek felderíteni az igazságot a védett vagy perelt személy social media accountjain. Találtak már tanukat, alibit, bizonyítékot, komprommitáló anyagokat is. Az ügyvédi irodák pedig sokat fizetnek az ilyen infóért!

Pizzás doboz reklámügynökség

Neked mi jut eszedbe, amikor kinyitsz egy frissen hozott pizzás dobozt? Naná, hogy a hasad! Viszont egy kisvárosi marketingesnek a dobozon belüli hatalmas, kihasználatlan felületen akadt meg a szeme. Igen, ez az a rész, mit ha kinyitod a dobozt, pont szembe néz veled. Felkeresett pizzériákat és megkérdezte tőlük, hogy mennyibe kerül nekik egy ilyen dobozt legyártani. A „kutatás” eredménye: dobozonként kb. 20-50 cent, megnyomva az adott cég brandjével, ami ilyen 60-150 forint per pizzásdoboz.

Lorry megkérdezte, hogy mit szólnának hozzá, ha ő finanszírozná mostantól a doboz költségét? Cserébe viszont az övé a dobozon belül a reklámfelület. Persze vállalja, hogy nem a konkurenciának adja el, de azon kívül kb bármilyen reklámot feltehet oda. A legtöbb pizzéria egyből a kezébe csapott, beleegyezett és boldogak voltak, hogy lekerült róluk ez a fix költség. Lorry üzleti modellje az volt, hogy dupla annyiért adott egy helyet, mint amennyibe a doboz került, és bejött. De miért?

Ha kinyitsz egy pizzás dobozt akkor épp jókedvű vagy, örülsz, hogy megkaptad a pizzádat. Egy ilyen pozitív hangulatban befogadni egy hirdetést, hatalmas ziccer, amit csoda, hogy eddig senki nem alkalmazott. És mi lett az eredménye? Több, mint egy tucat városban működik mára  modell, és dől a lé.

Ébresztő hívás japán tinédzserekkel

Biztos hallottál már olyat, hogy telefonos ébresztés. Na mármost van egy olyan japán cég, akiknek az a szolgáltatása, hogyha előfizetsz rá, akkor tinédzser lányok fognak reggelente a telefonodon személyesen felébreszteni. Téged, mint ügyfelet reggel egy élő, kedves hang ébreszt – a gimisek meg keresnek vele egy kis zsebpénzt. Bár érte a céget nemzetközileg támadás, kritika emiatt, de azt is meg kell érteni, hogy Japán egy teljesen más kultúra. Más ország, mintha egy másik bolygó lenne – és ott ez belefér.

Értékelés menedzser

A Trustindex egy magyar szoftver, ami összegyűjti a különféle internetes értékeléseidet (Amazon, Google, Facebook stb) és ezeket egy szép, elegáns formában tudod prezentálni a weboldaladon. És, egyre több fiatal csinál belőle pénzt. Na de hogyan?

Előfizetnek a korlátlan verziójára, majd odamennek helyi bizniszekhez, éttermekhez, szállodákhoz, és felajánlják, hogy ők lesznek a cég értékelési menedzserei. Ez azt jelenti, hogy segítenek több értékelést szerezni és az értékeléseket menedzselni. Felrakják a Trustindexet a cég honlapjára, és aztán SOS reagálnak a negatív értékelésekre, a pozitív értékeléseket is rendszeresen feltöltik, frissítik őket (illetve ezt helyettük megteszi a szoftver).

Ezt a szolgáltatást nagyjából havi 20.000 forintért tudják eladni cégeknek. Ez az az összeg, amin nem is gondolkozik egy cégvezető, hanem azonnal a kezébe csap a menedzsernek és már fizet is. És mi a a legjobb benne? Hogy miután beállítottál egy ilyen accountot, ami egy kisebb meló, utána havi kb. egy óra munkád van vele, per ügyfél. Ez azt jelenti, hogy havi 8 órával, 8 ügyféllel, szereztél 160.000 forintot tisztán, és dolgoztál havi egy napot. Nem rossz, hm?

Postázz csillámport az ellenségeidnek

Matthew Carpenter, egy Ausztrál vállalkozó kitalálta, hogy 1 dollárért küldhetsz egy borítékot az ellenségeidnek. De nem ám akármilyen borítékot… Egy olyat, ami tele van ragadós, csillogós trutyival. Ez kifejezetten egy kicseszés, ugyanis amikor kinyitja a címzett, akkor az egész széthullik és napokig takaríthat utána.

Na de az érdekesség most jön. Amikor ezt kitalálta és felrakta a netre, valósággal felrobbant a virtuális közösség. Olyan sajtómegjelenéseket kapott, hogy pár óra alatt 2000 megrendelés esett be hozzá, 20.000 dollár értékben, azaz közel 6 millió forint. Egy ideig csinálta ezt a bizniszt, majd eladta a weboldalt 85.000 dollárért, közel 26 millió forintért. Wow! Azóta már van minden a palettán. Rugóval kilőtt csillámpor, pénisz alakú gumicukor vagy egy zacskó föld is lapulhat a borítékban. Micsoda ötletekből élnek meg emberek, igaz? Elképesztő!

Egészség influencer közösség

Fab Giovanetti egy átlagos marketinges volt egy vitaminos cégnél. A cég vezetője megkérte, hogy keressen olyan influenszereket, akik egészséggel kapcsolatban posztolnak. Fab próbált is keresni ügynökségeken keresztül ilyen celebeket, de mindenhol abba botlott, hogy csak átlagos „beauty” és egyéb véleményvezéreket tudtak ajánlani, egészségügyis kifejezetten nem volt. Azonnal kiszúrta a hiányt a piacon és elkezdte közösségbe gyűjteni azokat a bloggereket, influenszereket akik egészségügyi témában posztolnak és létrehozta a Health Bloggers Community-t, vagyis az Egészségügyi Influenszer Közösséget. Ebből kinőtt egy olyan ügynökség, melynek jelenleg már sokmillió dolláros megrendelési állománya van és a bázis folyamatosan csak növekszik.

Üdülj egy hetet szegénységben

Ez a vállalkozás nem biztos, hogy megvalósult, de az ötlet maga zseniális. Egy vállalkozónak a 2008-2010-es válság alatt rengeteg lakótelepi bérlakása kiüresedett, kiköltöztek a bérlők. Ő ahelyett, hogy olcsón kiadta volna, kitalálta a következő hirdetést és ötletet: „Gazdag szülők figyelem! Küldjétek el hozzám a gyerekeket egy hétre, egy garantáltan lepukkant lakótelepi lakásba, hogy végre megtanulja értékelni, amit otthon megkap. Farantáltan rossz körülmények, akadozó net, kicsi tv, kevés műsor, hangos szomszéd, rossz kaja egy héten keresztül.” Az emberi kreativitás határtalan 🙂

Balta célbadobás

Egy kanadai úriember néhány évvel ezelőtt a hobbijából csinált egy bizniszt. A hobbyi a következő: fejszéket tud úgy eldobni, hogy beleáll egy deszkába. Nem kell túlbonyolítani, igaz? És úgy gondolta, ez másokat is érdekelhet. Mi kell hozzá? Egy tábla, egy fejsze és egy pálya. Ennyi. Eleinte csak egy pályája volt, ma viszont már akkora biznisz, hogy évi 60.000 dollár bevétele van belőle és egy 6 fős kis csapat megél belőle. Sok pálya van, szuper baltákkal, jó trénerekkel és garantált élményt nyújt az ügyfeleknek. Csinálnak rólad fotókat, videókat és egy tök jó szórakozás, csapatépítőt is rendezhetsz itt. Halál egyszerű, mégis szuper biznisz ötlet!

Professzionális ölelő

Téged mikor öleltek meg legutoljára? Lehet a Facebookon ezer barátod, de azok nem fognak megölelgetni. Rengeteg magányos ember él a világban, akik hetek, hónapok óta nem értek hozzá senkihez, és csak egy kis szeretetre vágynak.

Samantha, aki mellesleg építőipari mérnök, munka mellett elkezdte meghirdetni, hogy vállalja azt, hogy eljössz hozzá és egy órán keresztül ölelget. Minden szexuális töltet nélkül, kizárólag terapeutikus céllal. Ő professzionális ölelőnek hívja saját magát és amikor elkezdte, már az első napokban több, mint 300-an jelentkeztek nála, a helyi újságban megjelent cikknek köszönhetően.

Viszont a biznisz nem csak abban van, hogy az ő ölelgetésért pénzt adsz. A biznisz abban is van, hogy profi ölelőket képez ki és franchise rendszerben működteti ezt a hálózatot. Gondoltad volna, hogy még egy ilyen egyszerű dologból is, mint az ölelés, franchise bizniszt lehet építeni?

Highscore.Money

A weboldal lényege igazából az, hogy egy rekord táblázat. Növekvő sorrendben fenn van, hogy ki hány dollárt adott. Ha meg akarod dönteni a rekordot, elég egy dollárral többet adni, mint a jelenlegi első helyezett. Megadhatod a neved, email cimed és a weboldal linkedet, mely utána kattintható is lesz. És ennyi, nem történik semmi más. Nem kapsz érte ajándékot, terméket, szolgáltatást, csak kikerül a neved és az általad megadott weboldal link az oldalra és kész. A jelenlegi rekord 230 dollár, de összesen már több mint 3600 dollárt zsebelt be Mark Köhlbrugge, aki az oldalt alapította. Szenzációs!

Esetleg valami más?

Most a cikkben és videóban csak néhány példa szerepel, de ez a lista rettentően hosszú is lehetne. Vannak kisállat hotelek, ahova beadhatod a nyuszidat, ha elutazol. Vannak cégek, ahonnan tehenet és kecskét lehet kölcsönözni. Bérelhetsz börtöncellát egy éjszakára – és még rengeteg ilyen ötletet megvalósíthatsz. A lényeg, hogy gondolkozz el, most hogy felfűtöttem az agyadat, és valósíts meg valamilyen hasonlóan elvetemült ötletet. Ha pedig extra motivációra van szükséged, akkor a gotomarketingben találsz rá egy külön részt, ami azzall foglalkozik. 😛

Elképzelhetetlen, felfoghatatlan mennyiségű pénz van az embereknél, olyan pénz, ami a Tied – csak erről ők még nem tudnak…