A marketinggel való behajtásról a videó alatt olvashatsz! 

Hogyan hajts be marketinggel pénzt?

Zseniális, amikor egy pénzügyi vagy más jellegű problémára a marketing a megoldás! Talán ismered Shep Gordont, aki egy elég híres manager, aki olyanokkal dolgozott együtt, mint a Pink Floyd vagy Alice Cooper. Shepnek volt egy elképesztő filozófiája, miszerint egy vezető három legfontosabb feladata az alábbiak:

  1. Mindig szedd be a pénzt.
  2. Sose felejtsd el beszedni a pénzt.
  3. Mindig jusson eszedbe, hogy sose felejtsd el beszedni a pénzt.

És basszus, teljesen igaza van, nem? Egy vezető, menedzser, nem azért dolgozik annyit, hogy utána ne élvezhesse a munkája gyümölcsét. Márpedig ha nem folyik be utána a pénz, az egy nagy hiba. Rengeteg olyan cég van a magyar piacon, aki nem, vagy csak késve fizet. Sőt, már-már kultúrája van, hogy „oké” néhány napot csúszni a fizetéssel. De nem oké! És biztosan Te is ismered azt az érzést, amikor tisztességesen elvégzed a feladatod, leszállítod a terméket, majd lényegében könyörögnöd kell, hogy az ügyfél legyen már olyan szíves, és fizessen ki Téged. Sőt, a végén még Te érzed magad rosszul, hogy emlékeztetned kell…

Ha már el vagy keseredve és meg akarod szerezni a pénzt, akkor valószínűleg azon gondolkozol, hogy kiadod egy ügyvédnek, vagy behajtónak a feladatot, viszont ez már az ügyféllel való kapcsolat végét fogja jelenteni. De van rá megoldás, hogy a pénzedet is megkapd és az ügyfeledet is megtartsd. Ehhez egy picit nevelned kell a piacot, hogy úgy tekintsenek rád, mint akivel nem lehet szórakozni, akinek fizetni kell. Bontsuk három részre, hogy mit tegyél fizetés előtt, fizetés napján és utána.

1. Fizetés előtt

Amikor meghirdetsz egy olyan akciót, ahol úgy fognak vásárolni tőled, hogy azt utólag fizetik ki, akkor hirdesd meg így:

„Van X forint kedvezményünk. Ha ezt igénybe szeretnéd venni, akkor először is rendeld meg Március 11-ig a termékünk/szolgáltatásunk, és fizesd ki Márc. 18-a délig. Ha tudod ezt a két dolgot teljesíteni, akkor menj, rendeld meg és Tiéd a kedvezményünk.”

A cégek fejében ugyanis van egy lista arról, hogy kinek fog időben fizetni, kivel lehet egy kicsit „játszani”, és ki az, akit sose fognak kifizetni. Mint pszichopaták, ezt a döntést egyszerű, logikus indokok alapján hozzák meg. Ha látják, hogy nálad a kedvezményt elveszítik a késve fizetéssel, akkor náluk előre kerülsz a sorban.

2. A fizetés napján

A következő lépés a fizetés napja. Rengeteg beszállító ilyenkor még reménykedik, hogy hátha még bejön a pénz, vagy csak egy kicsit kell rá várni. Nem. A remény nem stratégia. Aznap kötelező kiküldeni egy baráti emlékeztetőt, egy emailt, smst, hogy elérkezett a határidő:

„Ha már utaltál, akkor szuper és köszönjük a pontosságot. Viszont ha nem, akkor kérlek vedd figyelembe, hogy mivel jár a fizetési határidő elmulasztása.”

Itt hívd fel a figyelmét rá, hogyha nem fizet még aznap, akkor nem tudjátok biztosítani neki a kedvezményt és a plusz díjat (a kedvezményes és a tényleges ár közötti összeget) utólag ki fogod neki számlázni. Figyelmeztesd korrektül a partnereidet, hogy Te bekerülj abba a csoportba, akiknek időben fizetnek.

3. Fizetés után

Figyelj, mert ezt szinte senki nem csinálja, pedig ez az egyik legfontosabb. Piacnevelés! Mi a minta nálunk, a Marketing Commandonál? Határidőt soha nem hosszabbítunk. Tudod, ha van egy kampányunk, ami Április 1-ig tart, Te nem léptél és már másodika van, akkor lecsúsztál róla. Slussz-passz.

Ugyanígy kell bánnod a nemfizető ügyfelekkel. Csinálj minimum évente egy olyan kampányt, ami arról szól, hogy van egy adag terméked, amit nemfizető ügyfelektől szedtél vissza / koboztál el / csavartad ki a haldokló kezükből – de mivel ezeket nem tudod újként eladni, ezért a régi/hűséges vevőidnek kedvezménnyel vagy tudod odaadni. Ugye tudod, hogy árakciót nem adunk csak úgy, mert akkor azt fogják hinni, hogy olcsó cég vagy?!

Viszont ha van egy logikus indokod az árengedményre, akkor két legyet is üthetsz egy csapással: a piac erre azt fogja mondani: „Hű, ezekkel nem érdemes tréfálni a fizetéssel, mert jönnek és visszaveszik.”, plusz kiszórhatod a ténylegesen megmaradt termékeidet.

Igen, lehet, hogy az első alkalommal ez nem fog profitálni. Viszont később meg fogják tanulni, hogyha Tőled jön egy email, akkor azt vegyék komolyan. Mert ha nem, ők lesznek a bot végén, akiktől visszaveszed a termékeidet, és ők lesznek a „lefejezett nemfizető vevők.” Tehát jobb ha most fizetnek…

Sikeres pénzbehajtást és piacnevelést kívánunk!

Ha érdekel a videó további, „Hírek” rovata, vagy tanulnál még ilyen marketing trükköket, akkor várunk szeretettel a ➔ gotomarketing közösségben!