Az előfizetés piaci bevezetéséről a videó alatt olvashatsz! 

Friss hír: a Nespresso Magyarországon is elindította a kávé kapszula előfizetését

Bár Európa több országában ez már évek óta elérhető, itthon most indult csak el. És mi van, ha Te nem vagy olyan híres mint a Nespresso, mi a legjobb tanácsom számodra az előfizetéses üzleti modell sikeres bevezetéséhez? Nézzük…

Miért jó az előfizetéses biznisz?

Az előfizetéses rendszer egy csodálatos dolog, nem véletlenül állt rá rengeteg cég az elmúlt időben. Sőt, ha belegondolsz, talán Te is jónéhány helyre elő vagy már fizetve. Először is, biztos bevételt nyújt. Minden hónap elején bejön valamennyi pénz az előfizetési díjakból, ami kiszámítható, amivel tudsz kalkulálni és nem kell izgulnod folyamatosan, hogy mi lesz a következő hónapban a cégeddel. Másodszor, ez a biznisz rendkívül hűséges vevőket ad, sőt nem vevőket, hanem tagokat. Jegyezd meg: egy tag, az sokkal jobb, mint egy vevő.

A Marketing Commando 2006 óta kínál szolgáltatásokat előfizetés keretében. Az első a Marketing Navigátor volt, melynek a kezdetén több, mint 3000 tagja volt, a gotomarketing pedig 2018 óta működik, ami mára tulajdonképpen az egyik legerősebb terméke lett a Commando-nak.

Akár a Nespresso, akár egy kisebb cég marketingese vagy, a következő 7 tanács Neked szól:

1. Adj irreálisan értékes csomagot a friss csatlakozóknak

Amikor eladsz egy előfizetést egy új tagnak, akkor az első lépésben kínálj extrém nagyvonalúan hatalmas értéket, akkorát, hogy a havidíjnak a sokszorosát kapja érte a vevő. Rengetegen az előfizetés előtt hezitálnak, viszont ha látnak egy szuper értéket, amihez csupán egyetlen havidíjért hozzá tudnak férni, akkor annak nem fognak tudni ellenállni. Ezt csinálja például a Netflix is. Ahogy befizetsz az első hónapra, több ezer filmhez és sorozathoz jutsz hozzá. Ezzel olyan vonzóvá tudod tenni az előfizetésedet, hogy rengeteg tagot tudsz majd toborozni.

2. Előfizetéshez kell a világon a legütősebb landing page

Ha belegondolsz, az előfizetéses konstrukció egy viszonylag új modell online, és éppen ezért a landing oldaladnak feltűnően jónak kell lennie, hogy az emberek egyáltalán esélyt adjanak valami újnak és szokatlannak. Hiszen itt nem csak egy egyszeri tranzakcióról beszélünk, ahol megveszel egy kis kütyüt, hanem a vevőid elkötelezik magukat valami mellett, akár évekre, és emiatt nehezebben is adják meg az adataikat. A harmadik, ami miatt legyen ütős a landing page-d, hogy manapság egy előfizetéses rendszert kizárólag online fizetéssel lehet eladni (és csak azzal is szabad, különben rengeteg admin terhet raksz magadra). Habár a pandémia alatt sokan vásároltak online, életükben először, de a tömeg még mindig bizalmatlan a netes vásárlásokkal kapcsolatban, és itt ráadásul egy ismétlődő tranzakcióról van szó, szóval extrán jól kell kommunikálnod.

  • A sales oldalon el kell magyaráznod, hogy mi történik a bankkártya adatokkal, miután megadták azokat. Szerepelnie kell rajta, hogyan tudja lemondani és annak is, hogyan működik az automatikus havi / évi levonás. Nagy félelme az embereknek, hogy Te bepalizod őket egy előfizetésbe és utána nem engeded őket lemondani.
  • Írd le, hogy kinek való és kinek nem.
  • Ott kell lennie a lemondás konkrét menetének, feketén-fehéren. Mi történik azután, hogy ő jelezte a lemondási szándékát, mennyi idő stb., és vállalj rá garanciát, hogy ha tévesen történik egy levonás, akkor azt visszafizeted.
  • Szükséges, hogy ott legyenek az elégedett tagok, akik üzennek a még vaciláló tagoknak, hogy miért érdemes csatlakozni. Ha vannak híres tagjaid, azokat is tedd ki az oldalra.
  • Kell egy alapos Gyakran Ismételt Kérdések rész is. Gyűjtsd össze az ügyfélszolgálatodra beérkező kérdéseket és tedd be ide. Ezzel nem csak időt spórolsz magadnak (és az ügyfélszolgálatodnak), de sokkal több információhoz is jut a potenciális vevőd.
  • Legyen ott az ügyfélszolgálatod telefonszáma is, ugyanis sokan nem szeretnek írogatni, inkább gyorsan telefonálnak egyet és már haladnak is tovább.

3. Új konstrukció: KOMMUNIKÁLD gyakran és sokat

Amikor elindítasz egy új előfizetést, arról rengeteget kell kommunikálni! Sokszor kell róla beszélni, reklámozni, hogy eljusson az emberekhez. Gondolj bele, hogy van körülötted egy érdeklődő tömeg: a belső kör nem gondolkozik, jön és előfizet. A középső kör vacillál, nem érti, vagy nem jól érti a dolgot és nem is tudja pontosan, hogy ez megéri-e neki. A külső kör pedig abszolút nem tud róla, talán ellenséges is az előfizetéseddel szemben. Ergo:

  • Mutasd be, hogyan működik a rendszered és milyen belülről…
  • Hozz példákat…
  • Csinálj kérdezz-feleleket, ahol minden felmerülő kérdésre élőben válaszolsz…
  • Interjúztasd a már meglévő tagokat…

Kommunikálj, kommunikálj kommunikálj. Ha egyszer megcsináltad, akkor rengeteget kell róla beszélni, hogy eljusson mindenkihez a hír, mindenki megértse, hogy mi ez és aki potenciális tag, azoknak meglegyen a lehetősége rá, hogy csatlakozzanak.

4. Senki sem fog elsőre előfizetni: ATOM UTÁNKÖVETÉS KELL!

Valószínűleg aki először megy fel a honlapodra, az nem fogja egyből megvenni az előfizetésedet. Fontos, hogy jó legyen az utánkövetésed. Ha egy honlapra hirdetéssel küldöd az embereket, akkor legyen csúcs a remarketinged. Legyen több lépcsője, több üzenete és legyen alapos. De csinálhatsz olyat is, mint az Optimonk, hogyha el akarják hagyni az oldalad, akkor felugrik egy ablak, ami arra ösztönöz, hogy próbáld ki, adj egy esélyt, nyerj, maradj tesztelj. Ezzel több embert meg tudsz győzni, akik amúgy lehet, hogy az oldal elhagyása után, el is felejtenék az egészet. Első látásra senki nem fog előfizetni, tehát ha nem csúcs az utánkövetésed, akkor a lehetséges tagjaidnak csak egy töredékét fogod tudni megszerezni.

5. Vigyázat: az előfizetés a LEGKOMPLEXEBB rendszer, amit valaha összeállítasz!

Kell hozzá online fizetési rendszer, (mint például a Simple), ami rendszeresen megterheli az ügyfél kártyáját. A tagokat nyilván kell tartanod (erre mi a MemberPresst használjuk). Kell egy automata számlázási rendszer. A tagokat be kell csatornáznod egy email rendszerbe (mi az ActiveCampain-t használjuk), hogy rendszeresen tudj nekik hírlevelet küldeni. És legyen egy brilliáns ügyfélszolgálatod is, akik mindenbe belelátnak. Nem csak a feliratkozást, de a lemondást és az előfizetés váltást (például haviról évesre) is automatizálnod kell. Ha van például Facebook csoportod, akkor ki kell találnod, hogy az újakat milyen rendszer szerint rakod be, és akik lemondták, hogyan rakod ki a csoportból. Ez egy rendkívül komplex dolog és készülj fel rá lelkileg, hogy sok megoldandó problémával találkozol majd.

6. Előfizetés = maraton

Ez nem a „Hogyan gazdagodjunk meg gyorsan” üzleti modell. Ezek mind rengeteg időt vesznek igénybe és nem egyik napról a másikra fogsz sikereket elérni vele. Ki kell dolgoznod az üzleti koncepciót, tesztelned és validálnod kell. A gotomarketing fejlesztése is több mint fél évet vett igénybe, mire egy fapados verziót be lehetett mutatni a legjobb tagoknak, és még most is folyamatosan fejlesztjük. Most éppen a könyvtárat, hogy könnyebben tanulhass belőle. De gondolj bele, mennyi idő kellett az HBO-nak, mire elérte a mai szintjét? Ezzel foglalkozni kell, ezért olyat válassz, amit szeretsz és tűzön-vízen át fogod majd tolni. Viszont jó hír: ha az eddig olvasottak felkeltették az érdeklődésedet, akkor az előfizetési üzleti modellekről elérhető egy előadás a gotomarketing-ben, csatlakozáshoz katt ide >>

7. Hogyan csinálj 100 milliót?

Mennyi értékesítésre van szükséged ahhoz, hogy meglegyen az évi 100 milliós bevételed?

1 millió Ft-os termékből el kell adnod százat.

100e Ft-osból ezret.

10e Ft-os termékből/szolgáltatásból 10.000 darabot kell eladnod.

Vagy, szerezz 1388 tagot a havi 6 ezer forintos előfizetésedhez!

Ez egy szuper modell és nagy dolgokat lehet vele elérni. Ha ebbe belegondolsz, csodálkozom is, hogy nincs több vállalkozásnak előfizetéses kínálata.

Számold ki, hogy Neked mennyi értékesítésre lenne szükséged az évi 100 milliós bevételhez, mivel tudnád ezt elérni és ne késlekedj, kezdd el fejleszteni. Az előfizetéses termékeknek szolgáltatásoknak itt az ideje!