Ne tagadd, úgy is tudom, hogy árakciózol! Talán többet is mint kellene. Akkor már legalább ne legyen fantáziátlan. Az alábbi lista először egy Marketing Szuperkonferencia előadásomnak volt a része, használd egészséggel:

1) Egyet fizet, kettőt kap

Ezt sokan használják de a többség rosszul, figyelj: először prezentáld az ajánlatodat, majd utána tedd hozzá: „rendelj június 31-ig, és adunk egy X áráért még egyet teljesen ingyen!” – így MIUTÁN felépítetted az vágyat, utána a mohóságra apellálva szép számokat fogsz produkálni.

2) Kettőt fizet, a harmadik ajándék

Ez nyilvánvaló, az egyetlen csavar rajta, ha azt mondod: „Itt egy kosár, ebből bármi ingyenes, ha a boltból két bármilyen terméket megvásárolsz, akkor innen választhatsz egy ajándékot.”

3) Kettőt fizet, a harmadik 1 Ft

Bár apró különbség, de hatásos. Miért? Mert az, hogy „kettőt fizet, a 3. ajándék” és hogy „kettőt fizet, a 3. csak 1 Ft” a vevő szemében értékbeli különbség. Mi egy régi projektben egy cipőboltban azzal értül el a legjobb eredményt, amikor „vásárolj kettőt, a 3. csak 1000 Ft” volt.

4) Egyet fizet, a másik -50%

Ezzel imádnak játszani a vevők. „Hm, melyiket akarom féláron megkapni?” Mindjárt nem csak egy buta árakció, hanem egy válogatós játék.

5) Levásárolható kupon

Kiváló DM: akár egy webshopot lehet így hirdetni egy új célpiac számára (pl szórólapozással), akár a meglévő vevőidnek küldheted ki, hogy behozd őket az (offline v online) üzletedbe. Mindig legyen rajta határidő, és ha tudod, küldj ki egy emlékeztetőt a határidő letelte előtt a dupla hatásért.

6) Részletfizetés, de ügyesen!

Nézzük a részleteket (LOL. Sorry.)

i.) A jó megfogalmazás: „fizessen akár 5 könnyű részletben!”

ii) Az egyik leghatásosabb árengedmény típus: „csak 6 könnyű részlet – rendelje meg most, és az utolsó részletet elengedjük!”

iii) Upsell-nél: ha van upsell stratégiád, amikor az első vásárlás után felajánlasz egy sokkal drágább másik terméket v szolgáltatást, és a vevő nem kéri, akkor jön a következő csel: „Ha ezt a videót látod, akkor az azt jelenti, hogy nemet mondtál az előző ajánlatomra. Hadd adjak még egy esélyt: bár árengedményt nem adhatok, de adhatok részletfizetést, érdekel? Ha érdekel, katt ide és megmutatom a részleteket!”

7) Spájzolj be!

Vevő akar venni EGY kólát? Vegyen inkább huszat, spájzoljon be, és adunk egy jobb árat ÉS adunk egy kólás napernyőt is!

8) Közösségi kedvezmény

Ezzel már adtak el meccset, adtak el egy Samsung tévéből többszázat: amikor meghirdeted, hogy 3 napig gyűjtöd a rendeléseket, és minél többen rendelnek, annál jobban lemegy az ár. Ennek a programozási feltételei komplexebbek, viszont cserébe kapsz egy csomó vevőt, aki kézzel-lábbal fogja terjeszteni az akciódat a Facebook-on, hogy amit megrendelt, azt kapja meg még olcsóbban. Nagyon vírus! És egyszerre nagy volumeneket lehet vele eladni.

9) Üzleti vagy oktatási cél

Diákok, tanárok a célközönséged? Akkor legyen egy „üzleti” árad (amin valószínűleg csak keveset fogsz eladni), és legyen egy oktatási árad.

10) Tagsági szinthez kötött kedvezmény

Van előfizetésed? Vannak tagjaid? Ha nekik bármiből engedményt adsz, azzal nem csak az adott terméket reklámozod, de a tagságot is. Ezt az USÁ-ban láttuk először, ahol az élelmiszerboltban úgy van kitéve a zsemle, hogy $1.20 Ft (hűségkártyával $0.99)

A Hvg-nek vannak még ilyen akciói, ők szintén könyvekhez, tréningekhez, rendezvényekhez adnak kedvezményt a Hvg kártyás előfizetőiknek.

11) Csoki áremelés

Na, ez most nem árakció, hanem pont az ellentéte: amikor ugyanazért az árért kevesebb grammot vagy litert kap a vevő. Amikor elkészíted ugyanannak a terméknek a kisebb, így fajlagosan drágább változatát. A csokisok nagyon ügyesek ebben, a kisebb verziót „fun size”-ként reklámozzák (kb „falat méret”).

12) Csoki árakció

Ugyanazért az árért most 20%-kal nagyobb csoki van a csomagolásban!

13) Fantom ár

Ez igényel némi magyarázatot. A National Geographic szociológusai popcorn kísérletében:

a kis popcorn 3$ volt,
a nagy pedig 7$.

Filmezték a vevőket, a döntő többség a kicsit kérte. Most jön a trükk: fogtak egy közepes méretet, ami 6$ volt. Jöttek ismét a vevők. „6$ a közepes? Akkor már vegyünk egy nagyobbat, az csak 1$-ral drágább!”, és a forgalom több mint megduplázódott! A 6$-os popcorn-t senki sem vette, ezért hívják ezt fantom árnak.

14) Napi ár

Ha már mozi: szerdán olcsóbb. Hétfőn a közértben egy csomó minden le van árazva. Nálad melyik a leglassabb nap? Adj ott kedvezményeket, hogy többen jöjjenek.

15) Zsákbamacska minden vevőnek!

Vannak raktáron maradt cuccaid, amiből csak pár darab van? Csinálj játékot! Bárki, aki rendel, húzhat a zsákból!

16) Fizetsz, amit akarsz

Bevállalós árakció, amin elsősorban nem profitot fogsz keresni, hanem publicitást. Először a marketing történelemben egy német fogorvos kínált féléves kontrollt + fogkőtisztítást „annyiért, amennyit Ön gondol”. Nagyon sok hír jelent meg róla, és rengeteg új pácienst szerzett vele.

16-ot mondtam? Plusz egy ajándék!

17) 1 Ft-os próba

Fizess elő a lapunk próbaszámára. Nézz be a fizetős tagsági oldalunkra. Gyere el az új éttermünkbe és kóstolj meg. Vigyázat: csak akkor fogj bele, ha A) tuti minőségi a terméked, B) ha nagyon jó az upsell ajánlatod és remek vagy a vevők visszahozásában!

Ha már árakciózol, legalább ne olyan unalmasan csináld mint a többség!

Jó kedvet, bőséget –

Üdv,