A KMI tesztről a videó alatt olvashatsz!

Hogyan tudsz gyorsan bevezetni egy terméket vagy szolgáltatást a piacra?

Ez a módszer anno még az éttermek piacán kezdett el terjedni, majd betört a szépségiparba, utána elterjedt az egész USA-ban, majd az egész világon. Biztosan Te is hallottál már róla, sőt nagy valószínűséggel már „rajtad is tesztelték”, amikor egy plázában vásárolgattál…

De kinek is való a KMI teszt?

Ha van egy olyan terméked vagy szolgáltatásod, ami hatásos, tényleg szeretik az emberek, de mégsem vagy ismert annyira a piacon, vagy nem Te vagy a piacvezető.  Van egy éttermed, ahol kiemelkedően finom ételeket csináltok? Vagy olyan az arckrémed, hogy mindenki eldobja tőle az agyát és amikor kipróbálja a vevőd azt érzi, hogy „Úristen, ebből kell még vennem, olyan puha lett a bőröm tőle!”? Ha ilyen szuper a terméked akkor figyelj, mert ez a teszt neked szól!

Figyelem: bizonyos esetekben tönkretehet ez a módszer!

A Marketing Commandos konzultációk során soha nem jött még olyan ügyfél, aki azt mondta, hogy az ő terméke egy gyenge minőségű termék, vagy a szolgáltatásuk eléggé silány. Amikor az új ügyfelek mesélnek a termékeikről/ szolgáltatásaikról, akkor mindenki elmondja, hogy az ő terméke/szolgáltatása mennyivel minőségibb, jobb, igényesebb stb. mint a konkurenciáé… Persze utána a puhatolózások során mindig kiderülnek a részletek, de a legjobb módszer ahhoz, hogy ezt leteszteljük, az a KMI teszt.

Mielőtt megtudod, hogy mi is az a KMI teszt, tegyél fel magadnak egy kérdést (de őszintén!): mennyire jó a terméked? Mennyire kimagasló a szolgáltatásod? Mennyire lesz elégedett a vevőd, ha kipróbálja a Te termékedet/szolgáltatásod? Mert csak akkor működik, ha az előző kérdésekre a „nagyon” volt a válasz, de akkor zseniálisan fog működni! „Ha jó a cuccod, gazdaggá, ha rossz akkor viszont tönkretesz!”

Na de mi is az a KMI? Kóstold Meg Ingyen!

Talán ismerősen cseng a HBO GO vagy a Netflix név. Vagy biztosan találkoztál már olyan szolgáltatással, ahol mielőtt megvásároltad azt, kipróbálhattad egy bizonyos korlátolt ideig. Ezeket mindannyian ismerjük, de használjuk is?

Vegyünk egy hétköznapi példát. Amikor (még a szép, Covid előtti időkben) elmentünk a családdal szombaton ebédelni a plázába, akkor hol voltak a legnagyobb sorok? A Meki és a kínai előtt. Talán az elsőt nem is kell megmagyarázni, de a másodiknál időnként észrevehettél valami különlegeset. Rendszeresen állt ott valaki a pult környékén egy tálcával és osztogatott valamilyen csaliterméket, például csirkefalatokat. INGYEN! Viszonylag nagy a kockázata egy ilyen kóstoltatásnak, mert ha a körülötted állók leolvassák az arcodról, hogy nem kifejezetten a legjobb kínai étteremről van szó a városban, akkor nem csak egy vevőt fogsz veszíteni… „Ha jó a cuccod, gazdaggá, ha rossz akkor viszont tönkretesz!”

Tapasztalataink és tippek:

Rengeteg étterem nyitásánál vettünk már részt az elmúlt években, és mindig az a cél, hogy az előző nyitási eredményt felül szeretnénk múlni. Ha ezer forintért meghirdetsz az első hétre egy teljes menüt, csinálsz egy várólistát, akkor az első héten tele lesz az éttermed. De figyelj, mert csak akkor fog jól menni a későbbiekben is, ha finom a főztöd, visszajárnak és a jó híredet terjesztik!

Ha egy kozmetikai terméket árulsz, akkor csinálj például egy olyan kampányt az új terméked bevezetése előtt, hogy a hűséges vevőidnek felajánlod, hogy a publikusan még nem elérhető termékedet megkaphatják ingyen, csak a szállításért fizessenek. Vagy ha egy ügynökséged van, akkor ajánlj fel havi néhány ügyfélnek ingyen posztokat és ha jól teljesítesz, már jönnek is a zsíros megrendelések. De ne felejtsd el:  „Ha jó a cuccod, gazdaggá tesz. Ha nem jó, tönkretesz. Ez a KMI teszt…”

Ha érdekel a videó további, „Hírek” rovata, akkor csatlakozz a ➔ gotomarketing közösséghez!