Hogyan tedd ütősebbé a hirdetéseidet, gyorsan és könnyen?
Szerző: Wolf Gábor
2017-05-12Hogyan reklámozza magát egy reklámszakember? Uncsik a reklámjaid? Erőltetett a szövegük? Túl nyomulósak? Tarts velünk és megtanítjuk, hogyan írd át a reklámjaid címsorát a legjobban bevált 5 címsor típusra. Miért? Először is, mert egyszerű, másrészt mert azonnal lendületesebbek, élvezetesebbek,és hatásosabbak lesznek a hirdetéseid - megmutatjuk, hogyan!
Ha jó a hirdetésed, mindened megvan: ömlenek a vevők, működnek a kampányaid, az elköltött pénzednek a sokszorosa jön vissza. Az egyik legklasszabb dolog, amivel foglalkozhatsz az a hirdetés, ráadásul ez gyors sikert hoz magával. A legjobb hasonlatom erre az, amikor életedben először beülsz egy angolórára és a végén már úgy jössz ki, hogy tudsz köszönni, bemutatkozni, megkérdezni, hogy vagy – nem elmélet, nem száraz dolog, hanem olyan, amit alkalmazni tudsz a mindennapjaid során is. Remélem minden olvasómnak futnak hirdetései: Facebookon, Google-ben (javaslom, hogy mindkét felületet használjátok: legjobb, legújabb és legolcsóbb hirdetések jelenleg), lehetnek képes vagy szöveges hirdetések is.
Ütős hirdetések 3 alapszabálya
Nagyon sokan megsértik és emiatt nem jó a hirdetésük. Ha körbenézel a világban, hogy milyen hirdetések futnak, akkor rá fogsz jönni, hogy mi a leggyakoribb 3 hiba.
Mi az elsődleges feladat? Nem az, hogy a céget megismertesse vagy, hogy vásároljanak.
I. Az első számú feladat a figyelem felkeltése
A cél, hogy amikor a hírfolyamban vagy a portálon megjelenik a reklámod, akkor oda vonzza az olvasók figyelmét megszerezze. Ma a figyelem az egyik legértékesebb valuta - fontos persze, hogy legyen egy jó terméked, de az igazi kihívás a célpiac figyelmének a megszerzése.
Mi érdekli a vevőt? Sokan teszik ki a hirdetésüket, hogy korrepetálást vagy festés-mázolást vállalnak.
II. A vevőt nem érdekli a cuccod, a vevőt csak önmaga érdekli
Ha magáról olvas, ha olyasmiről, ami őt érdekli, akkor meg fogod szerezni a figyelmét. Ha olyasmit hirdetsz, ami őt nem érdekli, ilyen például a terméked, akkor nem fogja elolvasni. Ez óriási váltás a hirdetésben: amikor először rájössz, hogy nem a termékedből kell szóljon a hirdetésed.
Anno voltam egy tárgyalástechnikai képzésem, amit egy nagy rutinos chicagoi pasi, Richard tartott. Őt jellemzően olyan tárgyalásokra hívták, ahol sztrájk volt – a sztrájkoló munkásokat kellett visszahívni a gyárba, vagy a munkások és a menedzsment közti megegyezés kialakítása volt a feladata. Egy nagy alapelv, amit átvert a fejünkön:
„Az egyetlen biztonságos hely a másik világa.”
Amikor tárgyalsz, akkor meg kell próbálnod megérteni a másikat – nem szabad azt mondanod, hogy „De én úgy gondolom, hogy …”, hanem helyette mondd azt, hogy „Szóval, ha jól értem, te úgy véled…”. Így olyasmivel foglalkozol, ami őt érdekli – ugyanez van értékesítésnél, hirdetésnél is. Fontos, hogy a vevőről szóljon a hirdetés és ne a termékedről/szolgáltatásodról.
Gondold végig, hogy mire nyitottak a vevők és mire nem? Nézd meg a tv-t: a műsort nézik, a reklám alatt kimennek mosdóba. Minél inkább műsorra hasonlít a reklámod, megnézik és minél inkább reklámra, annál inkább elhúznak.
III. A REKLÁMOD LEGYEN OLYAN MINT EGY HÍR ÉS NEM OLYAN MINT EGY HIRDETÉS
Kik tudják ezt igazán jól? Az összes média. Nézzétek meg, hogy a média mennyire ügyesen szerzi meg a figyelmedet, mutatok néhány hirdetést. A struktúrát figyeld: jó kép, jó címsor.

Ez egy promótált cikk volt - ez haladó marketing taktika!

Ez is úgy néz ki mint egy hír, igaz?

A szegényember legkisebb fia sztorija – a sztori mindig nyerő, nem tudnak ellenállni

Ajaj, baj van! És ez mindig vonzza a szemet
Ha valamilyen problémáról van szó, akkor az emberek képtelenek nem oda figyelni.
Nem azért van annyi rossz hír a hírekben, mert ennyire szörnyű a világ, hanem mert az emberek ezeket nézik, ezekre kattintanak
Az agyunk egy problémamegoldó radar – ha jól és kényelmesen is élsz, akkor is keresi a problémákat. Régebben az volt a gond, hogy honnan jönnek a ragadozók, most leginkább, hogy a villanyszámla be lett-e fizetve, beteg-e valaki a családban. Ezekkel van tele a fejed, mindegy, hogy hova érsz, mit érsz el, az agyad így van programozva.
Ez nekünk, marketingeseknek óriási lehetőség, mert azt jelenti, ha probléma nyelven kommunikálunk, akkor a vevő oda fog figyelni:

Gyilkos kombinációs: probléma + híresség
A fő dolog, amivel ma foglalkozunk: hogyan tedd jobbá a címsoraidat. Hogyan írj ütős címsor az 5 legjobb módszerrel.
Feladat: vedd elő a hirdetésedet (ami éppen fut, vagy amit hamarosan elindítasz), majd mindegyik módszerre ültesd át a címsorod. Biztos vagyok benne, hogy lesz legalább egy olyan, ami jobb eredményt hoz, mint a mostani.
5 ütős címsor struktúra

1) Probléma – mi a teendő?
- Nincs elég vevője – mi a teendő?
- Nem bír lefogyni – mi a teendő?
- Céges levelek elakadnak – mi a teendő?
A címsornak a legelejére kitesszük az ügyfél problémáját. Ha azzal a problémával foglalkozik egy hirdetés szövege, címsora, ami jelenleg téged érint, érdekel, nem tehetsz róla, automatikusan odavonzza a figyelmed.
Írjuk át az alábbi hirdetést erre a formátumra:

"Probléma - mi a teendő?"
2) Hogyan...?
- Hogyan hirdess a Facebook-on?
- Hogyan szabadulj meg a hátfájástól?
- Hogyan vedd fel az első alkalmazottadat?
- Hogyan kell kirúgni egy rokont a cégből, hogy ne legyen fagyos a következő karácsonyi vacsora?
Ha valamilyen probléma nyomaszt, amit nem tudsz megoldani, akkor ez a "Hogyan" címsor az, ami garantáltan oda fogja vonzani a figyelmedet. Nézzünk egy példát, amit átalakítunk "Hogyan" típusúra:

Előtte

Utána, "hogyan" címsor típussal átírva
3) Hurrá, jaj nélkül
- Fogyókúra koplalás nélkül.
- Vevőszerzés méregdrága hirdetés nélkül.
- Foghúzás fájdalom és félelem nélkül.
Valami ígéret, eredmény, probléma nélkül. Ezt akkor érdemes használni, ha neked valami olyan innovációd van, ami valami korábbi problémát megszüntet. Például autó esetében: Juss el A-ból B-be lovak nélkül. Valamilyen eredmény az eddig ismert probléma nélkül – olyan probléma, amitől félnek az emberek, sőt ezzel egyúttal pozicionálod is magadat.

Címsor átírva a "Hurrá, jaj nélkül" formátumra

Címsor egyből a "Hurrá, jaj nélkül" formátumra írva - szép munka!
Például az állami bérköltségek támogatásokban dolgozó – Új alkalmazottak bérköltség nélkül, Vegyen fel embert bérköltség nélkül, Vegyen fel ember teljes fizetés nélkül. Sikeres matekvizsga szenvedés és izzadás nélkül. Ajándék vásárlás boltba járás / unalmas ajándékvásárlás nélkül, Kerek mell és feszes dekoltázs műtét nélkül.
4) Nevezd a nevén a vevőt
- Kezdő vállalkozók figyelem!
- Motorosok figyelem!
- Nyelvvizsgázók figyelem!

A célközönség megnevezésével

A célközönség megnevezésével
Egy amerikai üzletviteli tanácsadót láttam néhány konferencián, aki munkája során rájött, hogy a férfiakkal jobban tud együtt dolgozni, közülük is azokkal, akiknek családja van. Onnantól kezdve mindenki mást elhajtott és a Nős vállalkozók figyelem! lett a címsora. Mi az előnye, ha a nevén nevezed a vevőt? Egyszerű ábrázolni a célközönséget, hasonlóan gondolkoznak, hasonló gondokkal küzdenek. A Te esetedben is biztos van egy célközönség, akit könnyű a nevén nevezni. Olyan, mint amikor elmész egy buliba, óriási zsivaj van, de amikor a legtávolabbi sarokban kiejtik a nevedet, akkor odafigyelsz. Emlékezz, az agy, mint egy radar működik.
5. Az orvos titka
- Hogyan kúrálja ki az orvos a nátháját?
- Hogyan hirdeti egy marketinges a saját cégét?
- Milyen otthoni notebookja van egy IT menedzsernek?
- Mibe fekteti a pénzét egy bróker?
Van valamilyen szakmai, valamilyen bennfentes titkod, amivel kíváncsivá teszed a vevőidet? Például:

Az "orvos titka" formátummal

Az "orvos titka" formátummal

Az "orvos titka" formátummal
Foglaljuk össze:

Hello! Te ki vagy?
Kérlek válassz!