Washingtonból jelentjük...

Wolf Gábor Washington DC-ből jelenti...


Bosszuld meg a válságot: dollármilliomos vállalkozók titkos gyűlésen osztják meg a legjobb recessziós stratégiáikat

Háttér: február végén egy titkos meetingen vettem részt Washington DC-ben. Van egy MasterMind csoport nemzetközi tagokkal, akik jellemzően a saját országukban piacvezető vállalkozók. Az egyik alapszabályunk, hogy nem fedjük fel a többi tag kilétét, és minden megbeszélésen azt is szabályozzuk, hogy az ott elhangzottakból mit publikálhatunk és mit tartunk meg magunknak.

A februári találkozónkon szó esett két stratégiáról, amivel a tagok a jelenlegi válságra reagálnak, és amiben a közös megegyezés az volt, hogy erről nem csak "engedélyezett", de kifejezetten hasznos lenne, ha mindenki beszélne a saját ügyfeleinek, olvasóinak, piacának.

Az egyik stratégia eléggé magától értetődik, a másik viszont meglepő.

Válságkezelési kulcs-stratégia I.:
Pörgesd fel a fejlesztéseidet!

A válság egyik mellékterméke a piac növekvő apátiája: egyre jobban befelé fordulnak a vevők, a saját dolgaikkal, problémáikkal törődnek, és nehéz onnan őket kimozdítani.

Rávenni őket a vásárlásra sziszifuszi munka, de a figyelmüket is egyre nehezebb felkelteni, pláne ha még azt is el akarod érni, hogy a szemöldöküket felvonják, amikor Tőled hallanak valamiről.

Nem könnyű, na.

Éppen ezért, ilyenkor az egyik legjobb módja annak, hogy fenntartsd az érdeklődésüket, vagy egyáltalán, kimozdítsd őket az apátiájukból, ha újabb és újabb újdonságokat dobsz piacra! Az "új" szónak nagy ereje van ám! Gondolj csak a személyes fejlődés irodalomra: évszázadok óta újra és újra ugyanazokat az elveket írják le és publikálják, az olvasók pedig szorgalmasan mindig megveszik a legújabb könyvet, csak azért, mert új író, új cím, új kiadás.

Mi van, ha nem tudsz sipp-supp kifejleszteni egy újdonságot?

Semmi pánik, ez esetben a régi cuccaidat újra kell csomagolnod. Mellétenni egy új szolgáltatást, egy új bónuszt, vagy egyszerűen csak valami égből kapott ötlettel kiegészíteni, mint az a nemrégi sztori, ahol valaki egy topless kávézót nyitott. Ami alapvetően nem más, mint kávézó új csomagolásban.

Persze ha most azon gondolkodsz, hogy nem akarsz topless könyvelőirodát vagy topless vezetési tanácsadót vagy topless szállítmányozási céget csinálni, akkor megértelek!

A lényeg, hogy ha sokági tartana újítani, és Neked azonnali eredményekre van szükséged, akkor fogd egy meglévő cuccodat, pakolj mellé izgalmas, érdekes, akár meglepő kiegészítőket, adj neki egy új csomagolást, akár egy új csomagnevet, és dobd piacra!

Ez a legjobb módja jelenleg annak, hogy hullámhegyet gerjessz az eladásokban.


Válságkezelési kulcs-stratégia II.:
Öntsd a pénzt az ügyfélszolgálatba!

Na, ez elsőre meglepőbb lesz, de meg fogod érteni a kérlelhetetlen logikát a dolog mögött.

A MasterMind csoportban a közös megegyezés az volt, hogy a válságban az egyik legfontosabb teendő megerősíteni, jobbá tenni az ügyfélszolgálatot.

Kibővíteni a csapatot, gyorsabb reagálással, több kedvességgel, nagyobb megértéssel, nagyvonalúbb ajánlatokkal reagálni a meglévő és a potenciális vevők megkereséseire.

Miért?

Ezt már érintettem a Pénzmágnes konferencián az előadásomban, amikor a búza aratás példáját hoztam fel.

Amikor bő a termés, akkor lehetsz gondatlan - úgy is bőven elegendő lesz a betakarítás. De amikor egy rossz szezon megtizedeli a termést, akkor minden egyes szálra úgy kell vigyáznod, mint a legértékesebb kincsedre - különben a családod és Te is éhezni fogtok.

Jelen helyzetben minden cégnek a legnagyobb kincse a MEGLÉVŐ ügyfélbázisa, plusz azok, akik minden nehézség ellenére mégis ÉRDEKLŐDNEK a céged cuccai iránt.

A többségük az ügyfélszolgálatodon keresztül fogja ezt megtenni.

Közben az olcsóbb konkurenseidnél is fognak érdeklődni, hiszen ma a spórolás nemzeti sport lett.

A nyertes nem mindig az olcsóbb választék lesz, hanem az a cég, amelyik ügyfélszolgálata jobban, gyorsabban, kedvesebben, nagyvonalúbban reagál az ügyfél megkeresésére.

(Ezt elfogadva egyébként az elmúlt hetekben mi is mérhetetlen pénzt, figyelmet és időt öntöttünk az ügyfélszolgálatunk fejlesztésébe, és köszönjük azokat a visszajelzéseket, akik ezt már érezték!)

Igen, nem olcsó, nem gyors, és nem is hibátlan folyamat ez egyik cégnek sem - de ha eddig vártál vele, akkor itt a pillanat felvenni ezt a témát a sürgős tennivalók listájára, és elkezdeni foglalkozni vele.

Ráadásul kiemelten nagy lesz a differencia közted és a konkurencia közt, hiszen az egyik válság-reflex az ügyfélszolgálat megtizedelése, az elbocsátások, hiszen a rövidlátó és alacsony árakkal versenyező cégek az ügyfélszolgálatot nem pénzszerző eszközként kezelik, hanem költségként. Azt pedig ugye csökkenteni kell.

Náluk tehát egyre rosszabb lesz a kiszolgálás - míg Nálad egyre jobb.

Úgyhogy vegyél egy nagy levegőt, halaszd el a síelést, a plazmatévét, az új kocsit - és fektess az ügyfélszolgálatod fejlesztésébe inkább.

***

Jópofa volt Washington-ban, ahogy mindenki azt kérdezte, amikor kiderült, hogy európai vagyok, hogy "nem haragszotok Európában Amerikára a válság miatt?" :)

Nem. Hiszen az ilyen idők segítenek mindannyiunknak abban, hogy a legjobbat hozzuk ki magunkból.

***

A sztorit már felkapta a média is:
Világgazdaság >>
Privátbankár >>
Hvg >>

Wolf Gábor – kedd, 2009, március 3 – 14:52

Az volt a nagy ügyfélszolgálatos trükkünk, hogy

először is végighallgattuk a vevő dühöngését.

Utána váratlanul feltettük neki a szokatlan kérdést: melyiket választja a kedves vevő?

1.személyesen elhozza az elromlott gépet, amikor csak akarja és máris viheti helyette a vadonat újat
2.elküldi postán, és mi postán küldjük vissza a vadonat újat, ami két hétbe is beletelhet?
3.megvárja, még személyesen elmegyünk és kicseréljük a régi, rossz gépét az újra, de ez lehet akár egy hónap is?

Mit gondoltok, a legtöbben melyiket választották? A nekünk legkedvezőbb elsőt. Plusz az ügyfél a csere közben vásárolt plusz tartozékokat is.

A lecserélt régi gépeket pedig felújítottuk és csökkentett áron, de még így is remek nyereséggel eladtuk. Így azok is vettek gépet, akiket a magas ár visszatartott.

Tamás (ellenőrizetlen) – csütörtök, 2009, március 5 – 07:41

Válság

Kedves Gábor!
Teljes mértékben osztom véleményedet, hogy most az ügyfélszolgálat fejlesztése, azaz az ügyfél maximális kiszolgálása hoz csak eredményt. Hiába vagy olcsó, ha arra, amit kínálsz nincs szüksége a potenciális vevőnek. De, ha megtudod, hogy mi az ami feltétlenül kell neki, azt még magasabb áron is meg fogja venni!
Ezt pedig csak a jó értékesítő tudja.
Üdv mindenkinek!

Kozma Kálmán (ellenőrizetlen) – szerda, 2009, március 4 – 22:22

Mersz az ügyfeleiddel beszélni?

Ha a barátnőddel órákig tudsz semmiségekről trécselni, akkor az ügyfeleidet miért nem tiszteled meg, hogy néhanapján felhívod őket?
...és nem csak erről van szó! Bármilyen hipermodern online szolgáltatást visz valaki a piacra, ha nem képes velük kommunikálni, a redőnyt le lehet húzni. A 2.számú ponttal mélyen egyetértek, a pénz a gondozásban van, ezt már Jim Rohn is megtanította nekünk. Örülök neki Gábor, amikor hozod ezeket az amerikai fuvallatokat, valóban nem kell trükközni, hanem szolgálni!

dr.Rémay László (ellenőrizetlen) – szerda, 2009, március 4 – 16:05

Szuper

Kitűnő cikk, és a szívemből szóltál!

Gratula

Tibi (ellenőrizetlen) – szerda, 2009, március 4 – 15:51

"Úgyhogy vegyél egy nagy

"Úgyhogy vegyél egy nagy levegőt, halaszd el a síelést, a plazmatévét, az új kocsit - és fektess az ügyfélszolgálatod fejlesztésébe inkább."

A téma olvasói között vannak, akik turizmussal, elektronikai eszközök eladásával, autóértékesítéssel, stb. foglakozik. Úgy gondolom, mi zokon vehetjük ezt a mondatot.
Jelenleg nem az ügyfélszolgálat minősége fogja a vevőket "beterelni" és vásárlásra ösztönözni. Alapvető problémák vannak a válsággal, válságkezeléssel, az ezekkel kapcsolatos média-kommentárokkal. Hiába mosolygok, egy mosoly most nem elég ahhoz, hogy valakire rábeszéljem a többmilliós dolgokat. Ettől többre van szükség, illetve ez eddig is elengedhetetlen volt.

Gáll Viktória (ellenőrizetlen) – szerda, 2009, március 4 – 10:37

Kedves Viktória!

Én már pár nappal ezelőtt egy másik Wolf blogon megpróbáltam ezt a témát feszegetni, de lehurrogott valaki azzal a lassan szokásossá váló megjegyzéssel, hogy "aki így gondolkodik, az ne foglalkozzon marketinggel".

Nem tudom, Te hogy vagy vele, de én lassan kezdem unni a válságot "óriási lehetőség"-ként beállító, bagatellizáló megjegyzéseket.

Nyilván én vagyok a hülye, vagy hibásan szocializálódtam, hogy kezdem magamat "nem túl jól" érezni, amikor emberek százezrei érzik magukat egyre rosszabbul, vagy mennek tönkre idehaza.

Bevallom őszintén, hogy engem a válság bevétel szerint nem érint, de - ha jól látom problémádat - együtt érzek Veled és őszintén remélem, hogy az ezeken az oldalakon tapasztalható, néhol nagyképű, néhol beképzelten naív hurráoptimizmust néha árnyalja majd egy-két józan hozzászólás is, ami kezelhető, lekövethető módszert, vagy tippet ajánlj a magamfajta korszerűtlen embereknek is.

Bocs, ha félreértettem írásodat, de úgy vélem, mondataim ide illenek. Aztán meg lehet, hogy nem...

Tamás (ellenőrizetlen) – szerda, 2009, március 4 – 11:16

Köszönöm, hogy valaki

Köszönöm, hogy valaki legalább megértette, amit írtam.
"kezelhető, lekövethető módszer" - igen, erre lenne szükség.
Aki valaha is foglalkozott marketinggel, tisztában van az elvi kérdésekkel, azonban, mint tudjuk, ezek gyakorlatba való átültetése a legnehezebb, illetve a saját területünkön alkalmazni őket.

Gáll Viktória (ellenőrizetlen) – szerda, 2009, március 4 – 19:33

válság?

"engem a válság bevétel szerint nem érint"
akkor hogy is van ez?
hogyan is gondlkozol?
azt mondják válság van? húha, az baj, nagy baj, akkor válság van. és tényleg válság lesz.

Zsolt (ellenőrizetlen) – szerda, 2009, március 4 – 13:36

Az olyanok mint te

a büdös életbe nem fogják megérteni azt amit írok, úgyhogy, meg sem próbálom elmagyarázni, mi okozza rossz kedvemet.

Mondjuk az egyiket úgy hívják, hogy Qúrcsány, akit egyre jobban szégyellek, mint magyar... Nem mintha vala is...

Ma megint beszólt Londonban, elkezdett zuhanni a forint, ezek a tetvek nyilván erre játszanak...

Szard le. Lényeg az, hogy jól érezd magad...

Tamás (ellenőrizetlen) – szerda, 2009, március 4 – 17:28

Tamás,

Te mindig jókat szólsz hozzá, úgyhogy Neked igazán el tudom nézni, ha néha eltérsz a tárgytól, vagy a többi olvasó számára nem releváns dolgot írsz ;-)

Wolf Gábor – szerda, 2009, március 4 – 18:05

Kedves Gábor,Örülök,

Kedves Gábor,

Örülök, hogy véleményem elíndított egy "szópárbajt", bár Öntől nem azt vártam, hogy a politikai reakcióra válaszol, hanem az általam írtakra. A minőségi ügyfélkiszolgálás többet érdemel,de nem a politikával vagy a válsággal összefüggésben, hanem, mint a marketing alapjainak egyike.

Gáll Viktória (ellenőrizetlen) – szerda, 2009, március 4 – 19:23

Gábor

Köszönöm megértésedet, de nem kérek kiváltságokat. Még a végén mások zokon veszik.

Gyomláld ki, ha nem ide való dolgokat írok, mint ahogy eddig is tetted és nem sértődtem meg, hiszen annak tudatában szólok hozzá...

De az utóbbi hír tényleg pikáns:
Obama a magyar válsággal riogat...

ami viszont igaz, hozzá teszi "a tőzsdének új lendületet adhat, hogy aki hosszútávú befektetésekben gondolkodik, az most olcsón juthat részvényekhez."

Szóval a Pick szalámi, a makói hagyma, az 56', a lukas zászló, meg az Unicum után itt az új hungaricum, a Termék: a Magyar Válság.

Na ezt kéne eladni! ha sikerülne... Mély és kimeríthetetlen, végtelen... mégis drága... Európa fekete ékszere. Fekete gyémánt: Magyar Válság 2009! Csak most!

Tamás (ellenőrizetlen) – szerda, 2009, március 4 – 18:35

mint én

tényleg nem értelek, kár.
zuhan a forint, igen. azt mondták, zuhanni fog, hát zuhan is. de látom, nem érted:)
nekem pl a pár hónapja betervezett beszerzésem a 180 ft-os dollár helyett most 240 ft-os áron fog jönni.
akkor most sírjak, szidjam kurcsányt?
nem sírok, sőt többet rendelek, mint terveztem...

Zsolt (ellenőrizetlen) – szerda, 2009, március 4 – 17:55

igazából nálam sincs

válság. Nekem Január óta folyamatos bevételnövekedésem van és tényleg nem mindegy, hogy egy lovat melyik oldalról akarjuk megülni. Oké! Láttam én is a Gfk kutatóintézet felmérését a bizalmi indexekről. Hát nem valami biztató. Abban igazatok van, túl sokat foglalkozunk vele. De Gábor is ezt publikálja a blogbejegyzéseiben. Szembeszállni, kommunikálni, fejleszteni...

válság (ellenőrizetlen) – szerda, 2009, március 4 – 13:52

egy jó ügyfélszolgálat...

képes megtriplázni, vagy annál is nagyobb mértékben megemelni a cég profitját.

A 90-es évek elején dolgoztam egy direkt értékesítésben utazó cég vevőszolgátában.

Hiába voltak az üzletkötők száz százalékig kiképezve (már amennyire az akkori módszerekkel sikerült), egy kezeletlen, vagy rosszul kezelt reklamáció rendkívül rossz hatással volt a forgalomra.

Egyszer, egy szép napon új ember jött a céghez. Egy mezőgazdasági gépeket forgalmazó cégtől került hozzánk, a háztartási luxusgépek ügyfélszolgálatára.

Hatalmas, mezőgazdasági tapasztalatát - amit eleinte bevallom lenéztünk - áthozta hozzánk és csodát tett.

Kiderült, hogy bár termék sokféle van, de vásárlóval bánni csak egyféleképpen lehet jól.

Tapasztalatai nélkül akár csődbe is mehetett volna a cég.

Tamás (ellenőrizetlen) – szerda, 2009, március 4 – 09:54

Szerintem még nem válságkor is

csak az egyre jobban megoldás visz előre.

Egyetlen fontos: nem biztos, hogy illetékesek által jó minősítést kapott cég, vagy ügyfélszolgálat tényleg az.

Dolgoztam ügyfélszolgálaton is. Minősítéskor rendkívüli fizetett szabadságot kaptam. Kérdésemre az volt a válasz: Te vagy itt az egyetlen, akinek nem lehet betanított válaszokat a szájába rágni.

A minősítés meglett. Az ügyfelek fele viszont elment.

Kapeller Anikó - NessieGraf (ellenőrizetlen) – szerda, 2009, március 4 – 09:39

Őszintén örülök!

Köszi Gábor, hogy ennyi emberhez eljuthat a gondolat!
Örömömnek hangot adtam saját blogomban is:
http://devaizoltan.hu/2009/03/az-ugyfelkiszolgalas-fontossagarol-egyre-tobben-beszelnek/
Fontosnak tartom én magam is, hogy a hazai vállakozások is felismerjék az ügyfeleik kiszolgálásának fontosságát és az abban rejlő lehetőségeket!

Dévai Zoltán (ellenőrizetlen) – kedd, 2009, március 3 – 23:00

Master Mind csoport

Én is az utóbbi időszakban kezdtem MasterMid csoportot szerezni/szervezni magamnak.

Szóval most ezt egy kicsit kihasználom...

Keresek Commandos gondolkodású vállalkozás fejlesztőket, olyan iparágakból, akik a lakosság felé értékesítenek.

[WolfG: Károly, sorry, de ez nem társkereső oldal. Ha hasonló gondolkodású vállalkozókat keresel, járj a konferenciáinkra, és ott találkozhatsz velük, ott kifejezetten elő is segítjük az ilyen fajta együttműködések építését. Itt a blogon nem.]

Szalai Károly (ellenőrizetlen) – kedd, 2009, március 3 – 22:29

Ez csúnya volt

Ne haragudj Gábor, de ez a fenti komment törlés nagyon csúnya volt. Egyetlen hozzászólótól félted a bizniszed?

"Nem társkereső, járj konferenciára, itt az van, amit én akarok."

Szerintem egy követésre érdemes tanácsadó nem így mutat példát.

Bővíz László (ellenőrizetlen) – szerda, 2009, március 4 – 23:16

Sorry

Oké Gábor, világos! Sorry!

Már a magam részéről is elvetélt ötletnek tűnt a dolog.

Remélem lesz nyáron konferenciátok, és nem kell ilyen "40 éves szűz"-es próbálkozásokat csinálnom. :)

Még egyszer bocsi.
[Shrek - Csizmáskandúr nézés]

Szalai Károly (ellenőrizetlen) – szerda, 2009, március 4 – 09:17

Hamarabb is lesz :)

de most még ne kérdezz többet, mert ha elmondom, akkor...

Wolf Gábor – szerda, 2009, március 4 – 09:21

holt költők társasága

Huhuhu. Mi a közös szeánsz kezdő mozzanata

Mindenki bemutatja az aznapi számlakivonatát?

Aztán következik a közös many many many című szám éneklése?

Akkor még Gábor nem is beszéltél arról a mozzanatról amikor a wbm (washongtoni belevaló menők) társulása beavatja a kopasz de huncut mosolyú kelet európait.

Bízom a sztori alakulásában. És maradok őszinte csodálód.

Attila (ellenőrizetlen) – kedd, 2009, március 3 – 22:23

Egy ilyen tipp után muszáj

Egy ilyen tipp után muszáj valamit kiszivárogtatni...

- VIP tagod voltam
- az általad felajánlott pénz-visszafizetéses garanciára volt egy előnyös kérésem
- az ügyfélszolgálatod semmibe vett (december óta) és nem is válaszol

Gondoltam, a profitól most megtanulom, hogyan kell kezelni az ilyen eseteket. Szerintem nem is tudsz róla. A privát címeden direkt nem jeleztem.

Ne kérdezd, hogy ki vagyok, mert tudnod kell!

Szóval, nagyon erősen bólogatok, amikor az ügyfélszolgálat fejlesztésére buzdítasz. A bőrömön érzem, hogy ez nyerő tipp! Nos?

(Egyébként meg így kipenderítve is bírlak!)

az ÜGYfeled (ellenőrizetlen) – kedd, 2009, március 3 – 21:44

Ne haragudj, de ezt nem hiszem el

Az egyik, amiben nem engedek kompromisszumot, hogy ha valaki visszakéri a pénzét, akkor annak szó nélkül és azonnal visszaadjuk.

Nem jóindulatból, hanem a saját jól felfogott érdekünkben: nincs szükségünk arra, hogy egy elégedetlen ügyfél panaszkodjon ránk. Inkább visszaadjuk a pénzét, megköszönjük, hogy kipróbált minket és barátsággal elválunk.

Ezt az ügyfélszolgálat is tudja - a régi és az új is - és amikor ilyen előfordul, akkor mindent félre kell tenniük, és ezzel kell foglalkozniuk.

Ez nem csak céges garancia, de a személyes ígéretem is minden vevőnknek, szóval kérlek ne rontsd azzal a hírnevemet, hogy ilyet állítasz - akárki is vagy.

Wolf Gábor – kedd, 2009, március 3 – 22:02

Én jobban sajnálom, mint amennyire Te nem hiszed

További részlet az Ügyfélterroristák kézikönyve c. különkiadásból:

Szerinted pont nekem lenne okom Téged bántani?

A levelezés során 3 levelemre nem kaptam választ. Azóta sem.

Előzmény:
Felajánlottad, hogy aki a nem teljesült ígéretek miatt nem elégedett a 2008-as VIP tagsággal, visszakérheti a pénzét. Mivel én csak ezért maradtam a múlt évben tag, így azt kértem, hogy a pénz visszafizetése helyett kapjak mindössze egy év alap navigátoros tagságot, mert azzal különösen elégedett vagyok.

Most itt tartunk, nem kaptam semmit és még én magyarázkodom...

Ha kell, a levelezést (fejléccel együtt) elküldöm, mert ide másolva tényleg hírnév rontó lenne.

Mivel igazoltan - hiszen tudod - több száz közös ügyfelünk van ezért kicsit dilemmáztam, hogy leírjam-e a nevem.

Gábor, én Téged tényleg nem hibáztatlak, és nincs bennem rossz érzés. De a következőt vedd fenyegetésnek: akármi is történik, akkor is az ügyfeled maradok!

üdv,

Manhertz József

Manhertz József (ellenőrizetlen) – hétfő, 2009, március 9 – 19:29

gábor most melléd állok

Én most jeleztem gábornak, hogy élnék a visszafizetési szándékkal és az ügyfélszolgálat 2 nap műlva válaszolt kedvesen elnézően és teljesen zökenőmentesnek tünik a pénz visszaadás....

Attila (ellenőrizetlen) – kedd, 2009, március 3 – 22:36

A Marketing Navigátor

A Marketing Navigátor előfizetésem körül volt néhány adminisztrációs kérdés, Gábor személyesen válaszolt, és egy ajándékkal is megtoldotta.

Hibátlan, köszönöm.

Hosszú Mihály

Hosszú Mihály (ellenőrizetlen) – szerda, 2009, március 4 – 10:24

Eyes wide shut

A titkos társaságról az Eyes Wide Shut c. film jut eszembe. Aki látta, érti a szmájlit :-)
Master Mind: hogyan lehet valaki tag?

Erdélyi Norbert (ellenőrizetlen) – kedd, 2009, március 3 – 20:19

Agree

Ezzel teljes mértékben egyetértek én is. Nagyon sokat számít, hogy milyen az ügyfélszolgálat, mert segíthet vagy ronthat a helyzeten.

Én Romániából írok, és sajnos itt sok helyen nem értették meg hogy milyen fontos az ügyfélnek, ha az első ember, akivel találkozik az üzletben, ügyfélszolgálaton stb., kedvesen, segítőkészen reagál.

Most jutott eszembe valami! Ügyfélszolgálat training. :)

Gábor, tényleg megkérdezték tőled, hogy nem haragszunk Európában a válság miatt?
:)

Üdv,

Iulia

Iulia (ellenőrizetlen) – kedd, 2009, március 3 – 19:27

Tényleg megkérdezték

Többen is :)

Kicsit olyan ez, mint a vicc, amikor az aranyhal azt mondja a pasinak, hogy "bármik kívánsz, a feleséged kétszer annyit kap belőle" - és a pasi 3. kívánsága: "valaki verjen félholtra"

Wolf Gábor – kedd, 2009, március 3 – 19:38

Apróbb hiba

Kedves Gábor!

Gratulálok a cikkedhez, megint érdekes és hasznos írás került ki a kezeid közül, amiben csak egyetlen apróbb hibát találtam:

Második rész, búzaaratás - "Amikor bő a termés, akkor lehetsz gondatlan - úgy is bőven elegendő lesz a betakarítás." -> Ekkor legfeljebb gondatlanságból követhetsz el ballépéseket, de az is lehet, hogy gondtalan vagy, mert mindent csudajónak látsz. :)

Ben (ellenőrizetlen) – kedd, 2009, március 3 – 18:29

Azért gondatlan...

Először is, kösz a javító szándékot.

Azért gondatlan, mert amikor bő a termés, akkor lehet hibázni, hiszen akkor is egy csomó marad Nálad.

Azaz gondtalan vagy (mert szép az élet), és akár azt is megengedheted magadnak, hogy gondatlan legyél betakarításkor.

Vagy összekeverem? Nem véletlen, hogy a cégem neve nem "Szépirodalom Commando" :)

Wolf Gábor – kedd, 2009, március 3 – 19:03

Gondatlan vs. gondtalan

Gondoltam, hogy így értetted, mert kinézem belőled ezeket a frappáns szófordulatokat, asszociációkat. :)

Egyébként:

"Gondatlanságból elkövetett emberölés." (tudom, merész példa) és "Gondtalan az élete."

Ben (ellenőrizetlen) – kedd, 2009, március 3 – 19:09

Customer Service ?=? Ügyfélszolgálat

Amint azt a Privátbankár portálon is írta egyik hozzászóló, ami kint Customer Service, azt mi jogosan fordítjuk Ügyfélszolgálatnak.

Viszont a mi fejünkben (Magyarok fejében) az ügyfélszogálat jelentése tök leegyszerűsített folyamat (Sajnos)
Persze ez a többségre igaz, de reméljük közeljövőben már mi Magyarok is amerikai szintű "igazi" Customer Servicekkel fogunk büszkélkdeni.

-= WebVideó Műhely =- (ellenőrizetlen) – kedd, 2009, március 3 – 18:19

3 gondolat jutott eszembe

Szia Gábor,

(1)
Fejlesztnei kell pl. az ügyfélszolgálatot, igazad van! Az ötletek, tippek, tanácsok nagyon jók, amiket leírtál. A PR-osod is ismét jól dolgozott, gonosz HVG pedig nem tette ki a linket. Szerintem azzal nyertél a legtöbbet, hogy már elkezdték így kiadn i a cikkeket "Wolf: .....". Ez azért már nem semmi! Őszintén gratulálok.

(2)
Sokan viszont nem tudnak fejleszteni, mert utolsó tartalékait élik fel. Szeretnének, jónak látják, de csak újabb kölcsönökből tudnának fejlesztnei. Ekkor is tegyék meg? Nyilván sokan kérdezik ezt a cikk után...

(3)
A cikket elhiszem, mert Te mondtad. Neked meg elhiszem, mert tisztelem a munkásságodat, stb. VIszont ilyen titkos mastermind társaságokba nem hiszek és ezzel én egy picit sem szeretnék megbántani senkit, csak valahogy nagyobb a szkepticizmusom. Aminek van referenciája és átlátható, abban hiszek. Ennyi erővel én is elmegyek a bakonyi hegyekben és azt mondom, hogy ott van egy titkos társaság, aki az erdő mélyén vitatja meg magyarország titkos kkv megoldásait (pálinka és tábortűz mellett, sátorozva). Jól van, tudom, Gábor hogy Te sokat utazol amerikába (vannak közös ismerőseink), de vhogy sokkal hihetőbb lenne, ha tudnánk, hogy pl. az Apple marketingvezetője is ott volt...csak mondtam vmit.

Amúgy minden ok, és gratulálok a bejegyzéshez!

$Norbert$ (ellenőrizetlen) – kedd, 2009, március 3 – 17:18

Miért nem hiszed?

Pedig vannak ilyen titkos társaságok, csak te nem tudsz róla ;)
Hatalmas ereje van egy jó mastermind csoportnak, el sem hittem, amíg nem próbáltam.

Vida Ági (ellenőrizetlen) – kedd, 2009, március 3 – 19:53

dehogynem!

Ági, én is tagja vagyok egy ilyen MasterMind társaságnak. Elsősorban magyar sikervállalkozók és környező országok kreatívjai vannak benne. Nem vagyunk sokan, de annál hatékonyabbak. A tagdíj éves díj + eredmények felmutatása, illetve szaktudás. Csak az kerülhet bele, akit mindenki elfogad. A bejegyzésem arra vonatkozott, hogy Gábor előre kikötötte, hogy nem árulja el milyen csoport, stb, mert ez belső szabály. Így lehet hogy van, lehet hogy nincs, de én azért hiszek Gábornak.

$Norbert$ (ellenőrizetlen) – kedd, 2009, március 3 – 20:34

2)

Nem kell feltétlenül költséges fejlesztésbe kezdeni, mondjuk erre utaltam is a cikkben. Elég venni egy meglévő cuccodat, és:
- újracsomagolni
- mellétenni pár új bónuszt, kiegészítő terméket / szolgáltatást
- adni neki egy jópofa úgy csomagnevet
- és lehet bevezetni!

MasterMind: életem nagy tragédiája lenne, ha erre a módszerre nem jöttem volna rá időben. Töretlenül hiszek abban, hogy behúzott kézifékkel halad az, aki nem tagja legalább egy mastermind csoportnak.

Wolf Gábor – kedd, 2009, március 3 – 17:33

Titkos társaságok...

...címmel már évtizedekkel korábban is jelent meg írás, amit nem olyan rég újra kiadtak.

:)

A cikk nagyon jó, hiszen erősen problémamegoldó szemléletű, még ha sokan nem is hajlandóak ezt megérteni.

A bevezetőről mégis kicsit más jutott eszembe, a szabadkőműves páholyokban tevékenykedő illuminátusok... :):)

Ezt persze magam sem gondolom komolyan... :D:D

Marczipán (ellenőrizetlen) – kedd, 2009, március 3 – 17:00

Köszönöm a megerősítést!

Gábor, nagyon köszönöm, hogy végre nem vagyok egyedül ezzel a véleményemmel.
Talán rád jobban hallgatnak a "népek"!
Minden esetre köszi, hogy itt is felbukkanhatnak ezek a nézetek!

Dévai Zoltán (ellenőrizetlen) – kedd, 2009, március 3 – 16:38

Itt a pillanatod!

Zoltán, erre a módszerre csak egy maroknyian lesznek vevők, hiszen a többség mindig a hagyományos válság-reflexek után megy (értsd: leépítés), de akik fejlődni akarnak, azok meg fognak Téged találni!

Wolf Gábor – kedd, 2009, március 3 – 17:14

Kedves Gábor! Egyetértek

Kedves Gábor!

Egyetértek azzal, hogy hangsúlyozod Ügyfélszolgálat fejlesztésének fontosságát. Példaként számodra is álljon itt ez a kis valóságban megtörtént eset.
1) Január végén jelentkezni szerettem vola a Marketing Szuperkonferenciára. Ezért a weboldalon kerestem a jentkezési formulát, hogy jelenkezzek, de nem találtam mert nem volt fennt. :(
2) Nem gond, el akartam költeni nálad a 197.000 Ft + Áfa összeget, ezért telefonon hívtam a Marketing Kommandó ügyfélszolgálatát, hogy jelentkezni szeretnék a konferenciára, de sajnos az ügyfélszolgálatos hölgy azt mondta, hogy Ő nem illetékes az ügyben :(. Ezútán felajánlotta, hogy szívesen felveszi az adataim és visszahívnak. Név, e-mailcím, telefonszám, mobíl, cégnév megadva. Halvány reményem volt, hogy sínen vagyunk.
3) Nem így történt. Üzenetrögzítőmön következő nap üzenet lett hagyva, hogy Jordán Évi visszahívott, mert előző nap üzenetet hagytam, és az üzenet szövege kb. az volt, "visszahívtak és nem igazán értik mit akarok" ezért keressem Őket újra. :(
4) Ok, mindenképpen menni akartam, ezért újra tárcsáztam, bemutatkoztam, hivatkoztam korábbi üzenetváltásunkra és kerestem Jordán Évit, mint név szerint üzenetet hagyó kontaktot. Sajnos az ügyfélszolgálatos nem tudta kapcsolni, mert nagyon elfoglalt, de visszahívást igért. Mellesleg megkérdezte, hogy tudják-e az én telefonszámomot? :( (Korábban részletesen lediktáltam, Név, e-mailcím, telefonszám, mobíl, cégnév + egyszer üzenetrögzítőmön hagytak üzenetet, ezek után mertem vélelmezni, hogy esetleg tudják a telefonszámomat)
5) Azóta csend, csend, csend, várom a mai napig a visszahívást.

Egy ideig mérgelődtem, feltettem magamban a kérdést, jó helyen járok én? Aztán meggyőztem magam, hogy felesleges energiát hogy megírjam a történetet nem fecsérlek, inkább az üzletre fordítom az energiám.

De a mai leveled alapján, úgy éreztem szólnom kell, mélyen Egyetértek az Ügyfélszolgálat fejlesztésével.

Ui: A fentieket kizárolag tanulságként, jobbító szándékkal osztottam meg.

Üdv

Gábor

Gábor (ellenőrizetlen) – kedd, 2009, március 3 – 16:11

Kösz a visszajelzést.

Ahogy írtam, az ügyfélszolgálatunk épp a fejlesztés elején tart - most tanulják ők is, hogy mit kezdjenek egy ilyen igénnyel.

A módszer jelenleg a következő: ha olyasmivel hívod őket, amire még nem tudják a választ, akkor leírják, velünk átbeszélik, majd az eredményt oktatják a többi ügyfélszolgálatosnak - és legközelebb már mindenki tudni fogja kezelni (kis tanulással)

Ez nem rövid folyamat, de igyekszünk. Kösz még egyszer a bizalmat!

Wolf Gábor – kedd, 2009, március 3 – 16:27

az 5%-os aratás

Gábor!

A "szűkös időben becsüld meg az érdeklődőt" elv hogyan dolgozható össze a "rúgd ki az elégedetlenkedő 5%-ot a vevőid közül" dologgal?

Ha a "sakálok" megérzik a vérszagot (ezesetben a válságot), nem fognak még agresszívabban nyomulni, még szemtelenebbül alkudozni, és még jobban lekötni a cég energiáját? Így nem jut kevesebb figyelem azokra, akikkel pont többet kéne törődni?

Péter (ellenőrizetlen) – kedd, 2009, március 3 – 15:35

Remek kérdés!

Azt kérdezted:
"A "szűkös időben becsüld meg az érdeklődőt" elv hogyan dolgozható össze a "rúgd ki az elégedetlenkedő 5%-ot a vevőid közül" dologgal?"

A válasz nagyon egyszerű: a vevők alsó 5-15-20%-a gyakran az időd, az energiád (és az ügyfélszolgálat energiájának is) aránytalanul nagy részét el tudják rabolni.

A kérdés ilyenkor mindig az:

1) Vajon megéri-e a rossz vevőkből származó bevétel azt az időt, amit ők a jó vevőid elől "lopnak el" Tőled és a kollégáidtól,

2) Az élet nem hosszú, és el kell dönteni, hogy annak mekkora részét akarod rossz vevőkkel tölteni.

Egyébként nem minden vevő rossz, aki reklamál, sőt... A feladat az, hogy Te magad döntsd el, hogy ki számít jó vevőnek, ki számít rossznak, és aztán ehhez tartsd is magad.

De én azt mondom, hogy válságban is megéri megszabadulni rossz vevőktől, ha annak révén több időd és több életenergiád marad a jó vevőidre.

Wolf Gábor – kedd, 2009, március 3 – 15:44

Válság és a Farkas

Kedves Gábor!

Igazán nagyszerű volt ezt a bejegyzésedet olvasni, igaz fiam is magának követelte ezt az időt (is), így felváltva böfizett, vagy nézelődött a vállamon. Most meg a járókából harsogja a maga igazát, hogy vele foglalkozzak, ne a klaviatúrával.
Az ötleteid nagyszerűek, már csak át kell ültetnünk a magunk helyzetébe, ami persze sokszor nagyon nem egyszerű.
Köszönöm ezt a bejegyzésedet is.

Vigh Előd (ellenőrizetlen) – kedd, 2009, március 3 – 15:29

Hozzászólás

*
*
A mező tartalma nem nyilvános.


*

Szabályok:
1) Légy kedves
2) Légy segítõkész
3) Vállald a neved



  • A sorok és bekezdések automatikusan törnek.
2002-2005, Marketing Commando™,   Levelezési cím: 1537 Pf. 415.   Ügyfélszolgálat:   (1) 225 0076   Fax: (1) 225 0077
Online Marketing Kivitelezés: MarketingSzoftverek