Persze megtisztelve érzem magam, ha csak a Marketing Commando-tól tanulod marketinget, de ha szélesíteni akarod a palettát, akkor itt van a (fordított) sorrend, amiben érdemes végigmenned a szakirodalmon:

7) Jim Collins: Jóból kiváló
Egy alapos, kitartó szerző, aki a legegyszerűbb módszert választotta az üzleti siker titkainak felfedésére: hosszú évek alatt vizsgált végig több sikeres vállalatot és gyűjtötte egybe azokat a közös jellemzőket, amik révén fenntartható sikereket érhetünk el mi is.

6) Robert Cialdini: Influence - The Psychology of Persuation
Ez a könyv segít megérteni azt a pár alappszichológiai folyamatot, amit az eladásban, reklámban rendkívül ügyesen használhatsz fel. Ilyen pl. hogy mivel lehet rávenni a vevőt arra, hogy ne is gondolkodjon azon az alternatíván, hogy nem vásárol... mivel lehet rávenni a vevőt, hogy két termék közül a drágábbat vásárolja, stb.

5) Dan S. Kennedy: No B.S. Sales Success
Bár a címében az "értékesítés" szó szerepel, mégis az egyik legjobb marketing könyv, ami felfogja: a marketing feladata nem a márkaépítés, nem az, hogy szép logónk legyen - hanem az eladás támogatása. Egy kőkemény, valóban "mellébeszélés nélküli" könyv.

4) Jay Conrad Levinson: Gerilla Marketing
Félreértés ne essék: a gerilla szót gyakran tévesztik össze a vírusmarketinggel, itt nem erről van szó. Inkább arról, hogy egy kis cég, egy kis gerilla, hogyan veheti fel a versenyt akár kicsi, akár nagy konkurenseivel. Rengeteg ötlet, gyakorlatias tippek - egy klasszikus. És végre, talán 30 év után magyarul is kapható!

3) Claude Hopkins: Scientific Advertising
Ez volt az első könyv, ami megpróbálta úgy leírni a marketing hatásmechanizmusát, mint egy tudományos elméletet, ahol a reklámok egyes elemeit külön-külön vizsgálja meg. Bár a könyv 1923-ban jelent meg, ma ugyanúgy érvényes minden egyes szava, mint akkor - hiszen egy univerzális állandóról szól: az emberi érzésekről, és arról, hogy marketingesként hogyan tudunk hatni ezekre.

2) Anthony Pratkanis, Elliot Aronson: A rábeszélőgép
Ez a könyv egyszerűen szenzációsan jó: kész, gyakorlati útmutatást ad arra, hogy az emberek hogyan győzhetők meg. Megkapod az elméletet, és a gyakorlati példákat is: ha valaki hajlik az egyetértésre, akkor hogyan bebetonozhatod be a véleményét? Ha neutrális az illető, hogyan lehet finoman befolyásolni; ha pedig az ellenkező véleményen van, akkor mivel lehet rávenni őt az álláspontja megváltoztatására. Bár a címében nem szerepel a marketing, mégis alapmű a marketing egyik kulcs-eleméről: a szociálpszichológiáról.

... és az első helyen:

1) Jack Trout, Al Ries: A marketing 22 vastörvénye
Azon kívül, hogy a legjobb bevezető könyv az igazi, valóság talaján alapuló marketing stratégiai gondolkodásba, nekem különlegesen kedves, mivel ezt olvasva döntöttem el, hogy marketing tanácsadásba kezdek. Nem csak ezért, mert rendkívül inspiráló volt maga a könyv, de azért is motivált a pályamódosításra, mivel a könyvet olvasva egyre csak az járt a fejemben, hogy "ez eszetlen jó, de ... mégsem csinálja így senki!"